zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Gminy w Obrazowie

Rada Gminy w Obrazowie Transmisje z obrad Rady

XIII Sesja Rady Gminy w Obrazowie w dniu 12 lutego 2025 r.

Czas publikacji: 57 dni 18 godzin temu
Długość nagrania: 00:46:19
Liczba odtworzeń: 188
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

XIII Sesja Rady Gminy w Obrazowie - Streszczenie

Data: 12 lutego 2025 r.

Sesja rozpoczęła się od powitania obecnych, w tym pracowników Urzędu Gminy, kierowników jednostek organizacyjnych oraz radnych i sołtysów. Niestety, nieobecni byli wójt i wicewójt gminy. Potwierdzono prawomocność obrad - 14 radnych było obecnych.

Porządek obrad

W związku z nieobecnością wójta, wycofano punkt dotyczący jego informacji z pracy między sesjami. Dodano natomiast punkt dotyczący uchwały w sprawie ustalenia statutu Zespołu Gospodarki Komunalnej w Obrazowie. Porządek obrad został przyjęty bez dalszych uwag.

Przyjęcie protokołu z sesji nr 12

Protokół był dostępny w Biurze Rady, a po braku uwag został przyjęty.

Zatwierdzenie sprawozdań Komisji Stałych Rady

Przedstawiono sprawozdania z działalności poszczególnych komisji za 2024 rok:

  • Komisja Budżetowa: Przeprowadziła osiem posiedzeń, omawiała m.in. budżet gminy i inwestycje. Pozytywnie zaopiniowała szereg uchwał.
  • Komisja Oświatowa: Zajmowała się projektami uchwał dotyczących edukacji, w tym programem wspierania rodzin oraz funkcjonowaniem żłobka gminnego.
  • Komisja Rolna: Analizowała budżet oraz projekty dotyczące rolnictwa i infrastruktury.
  • Komisja Rewizyjna: Skupiła się na analizie budżetu oraz przygotowaniu wniosku o absolutorium dla wójta.

Wszystkie sprawozdania zostały przyjęte przez radnych.

Podjęcie uchwał

W punkcie dotyczącym uchwał przegłosowano następujące propozycje:

  • Zmiany w budżecie gminy na 2025 rok: Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
  • Uznanie szczegółowych warunków przyznawania usług opiekuńczych: Uchwała została przyjęta.
  • Zmiana uchwały dotyczącej opłat za pobyt dziecka w żłobku: Uchwała została przyjęta.
  • Zmiany w statucie Gminnej Biblioteki Publicznej: Uchwała została przyjęta.
  • Ustanowienie trwałego zarządu na rzecz gminnej jednostki organizacyjnej: Uchwała została przyjęta.
  • Zaliczenie drogi do kategorii gminnych dróg publicznych: Uchwała została przyjęta.
  • Wyrażenie zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego: Uchwała została przyjęta.
  • Określenie zasad umarzania należności: Uchwała została przyjęta.
  • Przyjęcie planów pracy Rady Gminy oraz Komisji Stałych na 2025 rok: Uchwała została przyjęta.
  • Uchwalenie statutu Zespołu Gospodarki Komunalnej: Uchwała została przyjęta.

Wolne wnioski i zapytania

Pani kierownik Zespołu Gospodarki Komunalnej przekazała ważne informacje dotyczące weryfikacji przyłączeń wodociągowych oraz zasadności umów. Sołtys Lenarczyc zgłosił problem mieszkańców związany z brakiem kontenerów na odzież, które zostały usunięte bez wcześniejszego powiadomienia.

Zakończenie obrad

Sesja zakończyła się podziękowaniami dla wszystkich uczestników i prośbą o pozostanie na chwilę w sali.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

338 dni 16 godzin temu 563
372 dni 22 godziny temu 541
393 dni 19 godzin temu 700
483 dni 15 godzin temu 703
590 dni 15 godzin temu 794