zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Gminy w Obrazowie

Rada Gminy w Obrazowie Transmisje z obrad Rady

XIII Sesja Rady Gminy w Obrazowie w dniu 12 lutego 2025 r.

Czas publikacji: 65 dni 6 godzin temu
Długość nagrania: 00:46:19
Liczba odtworzeń: 202
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

XIII Sesja Rady Gminy w Obrazowie - Streszczenie

Data: 12 lutego 2025 r.

Sesja rozpoczęła się od powitania obecnych, w tym pracowników Urzędu Gminy, kierowników jednostek organizacyjnych oraz radnych i sołtysów. Niestety, nieobecni byli wójt i wicewójt gminy. Potwierdzono prawomocność obrad - 14 radnych było obecnych.

Porządek obrad

W związku z nieobecnością wójta, wycofano punkt dotyczący jego informacji z pracy między sesjami. Dodano natomiast punkt dotyczący uchwały w sprawie ustalenia statutu Zespołu Gospodarki Komunalnej w Obrazowie. Porządek obrad został przyjęty bez dalszych uwag.

Przyjęcie protokołu z sesji nr 12

Protokół był dostępny w Biurze Rady, a po braku uwag został przyjęty.

Zatwierdzenie sprawozdań Komisji Stałych Rady

Przedstawiono sprawozdania z działalności poszczególnych komisji za 2024 rok:

  • Komisja Budżetowa: Przeprowadziła osiem posiedzeń, omawiała m.in. budżet gminy i inwestycje. Pozytywnie zaopiniowała szereg uchwał.
  • Komisja Oświatowa: Zajmowała się projektami uchwał dotyczących edukacji, w tym programem wspierania rodzin oraz funkcjonowaniem żłobka gminnego.
  • Komisja Rolna: Analizowała budżet oraz projekty dotyczące rolnictwa i infrastruktury.
  • Komisja Rewizyjna: Skupiła się na analizie budżetu oraz przygotowaniu wniosku o absolutorium dla wójta.

Wszystkie sprawozdania zostały przyjęte przez radnych.

Podjęcie uchwał

W punkcie dotyczącym uchwał przegłosowano następujące propozycje:

  • Zmiany w budżecie gminy na 2025 rok: Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
  • Uznanie szczegółowych warunków przyznawania usług opiekuńczych: Uchwała została przyjęta.
  • Zmiana uchwały dotyczącej opłat za pobyt dziecka w żłobku: Uchwała została przyjęta.
  • Zmiany w statucie Gminnej Biblioteki Publicznej: Uchwała została przyjęta.
  • Ustanowienie trwałego zarządu na rzecz gminnej jednostki organizacyjnej: Uchwała została przyjęta.
  • Zaliczenie drogi do kategorii gminnych dróg publicznych: Uchwała została przyjęta.
  • Wyrażenie zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego: Uchwała została przyjęta.
  • Określenie zasad umarzania należności: Uchwała została przyjęta.
  • Przyjęcie planów pracy Rady Gminy oraz Komisji Stałych na 2025 rok: Uchwała została przyjęta.
  • Uchwalenie statutu Zespołu Gospodarki Komunalnej: Uchwała została przyjęta.

Wolne wnioski i zapytania

Pani kierownik Zespołu Gospodarki Komunalnej przekazała ważne informacje dotyczące weryfikacji przyłączeń wodociągowych oraz zasadności umów. Sołtys Lenarczyc zgłosił problem mieszkańców związany z brakiem kontenerów na odzież, które zostały usunięte bez wcześniejszego powiadomienia.

Zakończenie obrad

Sesja zakończyła się podziękowaniami dla wszystkich uczestników i prośbą o pozostanie na chwilę w sali.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

380 dni 10 godzin temu 558
401 dni 7 godzin temu 719
491 dni 4 godziny temu 718
598 dni 3 godziny temu 811